Wednesday 14 October 2015

Suasana di UKM

 

 

 

UKM adalah nama tidak asing lagi dimata insan yang bergelar mahasiswa.Kehidupan bergelar mahasiswa bukan sesuatu yang mudah.Kekuatan dalam jiwa harus hadir dahulu sebelum kekuatan luaran. Huda datang ke sini penuh dengan harapan dan cita-cita yang ingin Huda tunaikan.

Pada Huda usia remaja, huda telah biasa untuk hidup berdikari,Huda tidak pernah memilih kawan. Huda kawan dengan semua jenis manusia dari yang baik hingga ke yang jahat. Bagi Huda mereka juga insan tidak bebas daripada dosa.Memang maksiat yang dilakukan kita benci tapi dalam menghakimi insan itu bukan tugas.Neraka dan Syurga adalah kepunyaan ALLAH SWT.Percaturuan hidup boleh saja berubah bisa sahaja diakhir kehidupan ia menjadi seorang yang baik.

Kini alhamdulillah huda ditempatkan di UKM. UKM merupakan universiti yang indah,kaya dengan flora dan fauna.Suasana yang nyaman menghadirkan jiwa yang merindui alam semulajadi.UKM juga memiliki pensyarah-pensyarah yang berkuali. Jika tidak percaya lihatlah di tesis-tesis kajian mereka,anda akan melihat bagaimana kedalaman ilmu mereka.

Di UKM inilah huda belajar erti kebaikan. Kebanyakkan insan-insan disini semuanya baik-baik belaka. Senior sentiasa menolong junior.Tidak pernah mereka menjergah huda dan kawan-kawan. Mereka sentiasa memberi tunjuk ajar kepada huda.

Begitulah juga dengan susanannya.Insan yang baik akan lahir jika suasana persekitarannya baik atau biah soleh. Suasana disini sentiasa melentakkan agama sebagai pondasi bagi setiap perkara. Disinilah huda mula hadirkan kembali untuk mendengar majlis-majilis ilmu. Majlis ilmu disini bagai cendawan yang tumbuh selepas hujan. Setiap minggu sahaja huda berpeluang untuk ke majlis ilmu. Perasaan kerinduan hudaterhadap majlis ilmu sudah dapat dilepaskan kerinduannya.

Berbicara tentang sistem pendidikan UKM.Sistem pendidikan di ukm sesuatu yang agak unik dengan universiti lain. Memanglah huda tidak bersetuju dengan sistem pendidikan ini secara keseluruhan tetapi bukanlah salah universiti ini mungkin kehendak yang ditetapkan kerajaan.UKM akan sentiasa membuka ruang kepada anda untuk melakukan apa yang anda minat. Apabila insan itu melakukan apa yang diminatinya maka kejadian luar biasa akan berlaku.

Huda mengambil jurusan  Ijazah Sarjana Muda Keushawanan dan Inovasi. Satu-satunya kos yg paling sikit orang dekat UKM ni. Dalam 30 orang jer. And huda third batch kos ni. :D Jadi jom lah ramai-ramai amek kos ni nanti. bestttt ~ latih kita sbgai boss dan untuk bukak bisness sendiri :)

Selain itu, pelbagai sukan dan kelab ditawarkan kepada anda.Jika anda minat menjadi usahawan maka Universiti ini adalah platform terbaik unutk anda.UKM menyediakan pelbagai ruang kepada anda untuk anda kembangkan potensi dalam diri anda.

Kawan-Kawan adalah insan yang paling banyak membantu huda dalam segenap aspek. Huda sentiasa ada masalah transport maka merekalah yang akan sentiasa tolong.Siyes huda cakap kawan-kawan disini memang baik. Kehidupan disini akan menjadikan anda insan yang  cemerlang dari segernap aspek.Maka pilihlah UKM sebagai pilihan anda.


0 comments:

Post a Comment

 
Template Edited by Miss Pelangy| All Rights Reserved And Protected |